song

16 April 2010

kempen kesedaran HIV


Hari ini sekolah kitaorang ada kempen kesedaran hiv under persatuan pandu puteri..pelajar pula diminta menyumbangkan 'cop jari' mereka diatas poster di dalam riben symbol hiv tu...supaya menunjukkan mereka tu... telah bekerjasama mencegah hiv lah... saya pula..president pandu puteri.so,saya memang bertanggungjawab menguruskan kempen ni...hmmm..memang macam2 kerenah saya tengok..rasa geram pun ada..sebab boleh dikatakan 30%pelajar tak mahu cop tangan diorang tu..akan cakap mcm nie.."eeee...tak nak cop lah...nanti tangan kotor...lah..geli tau..",lepastu ada juga pelajar tak tahu langsung tentang kempen ni.."we..ni kempen apa hah..benda2 merah yang melekat kat tudung korang tu apa pulak",,eeee memang nampak sangat yang diorang ni macam katak dibawah tempurung langsung tak tahu apa..SO,peringatan kepada pelajar2 sekolah,banyak-banyakkanlah membaca pengetahuan am..supaya kite ni tak nampak macam 'ketinggalan zaman'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan