song

05 Julai 2012

Balik Kuale....

Assalamualaikum,...2 minggu lepas aku bawa kawan2 aku pegi balik kampung aku..kat Kuala Kangsar...motif balik kampung aku....ialah disebabkan perasaan bosan tahap melampau bila duduk di kolej pada hari minggu...hehehehe...

so,kitaorg gerak bila matahari dah separuh kat langit...belum tegak lagi kat atas kepala lah...maksudnyer,dlm kul 9.30 kitaorg baru bertolak....tapi...kena breakfast dulu...

Jadi,kitaorg pilih Al-Bayan(restoran mamak kat bandar u) sbg pilihan...request by ama sbb nak mkn sangat nasi lemak yg dia kata sedap sangat....

ni ahh..dia nasi lemak kitaorg order....sedap tak???
telor yang panas2..mencair kedalam mulut....pastu ayam goreng yg ranggup....hahahaha..ok!

Pastu dalam 11.15,sampai lah kitaorg kat Kuala Kangsar....n terus pi pusing2 istana...
 Begitu lah perangai kami bila sampai kat depan istana Kayangan,,,terlompat-lompat...tercangkung-cangkung....sbb terlalu excited....konon nyer lah....heheheheh

Hari tuh hari jumaat, so,org laki nak pi solat jumaat,jadi banyak tempat tutup...kalau nak masuk apa2 tempat pon kena tunggu petang...jadi..kitaorg pilih...terus balik kampung aku jer...petang baru sambung....hehehehe
Tengahhari tuh memang panas........giler...kitaorg sampai disambut oleh makyong n makyang aku..pastu terus pi mandi dulu.,...kena pulak ngan air hujan yg deras plus sejuk..perhhhhhhh...memang sedap..pastu .lepas kitorg solat semua...mkn tengah hari sudah terhidang...pa lagi...mkn aaaaa...

Lepas tuh...baru plan kedua bermula...Plan mandi kolam,hehehehehehe....
tapi...masa utk perempuan mandi jer..start pukul 6.00 petang..jadi..kitaorg ronda2 pekan kuala dulu....

Masa kitaorg ,jln2 tuh...kitaorg agak bertuah...sbb dapat tengok org duk kutip siput...kat tepi sungai n cuaca pun agak baik n panas...masa utk cari benda yg sejuk utk ditelan..eerrmm kuala memang popular dgn cendol ngan laksa...so...kitaorg picari....nak mkn punya pasai...(cite gebang jer,kedai tuh dekat jer ngan sungai tuh kat sebelah jer...so tak perlu nak cari)
ABC with one scoop of chocelate ice cream

Cendol...harga seringgit lebih jer...
ni pulak laksaaa...beras...iisshhhh tengok gambaq nih..terus ayaq liuq cayaq...hahahaha
....
lepas kenyang..pusing2 lagi...sampai pukul 6....baru lah kitaorg pi kolam renang Kuala Kangsar tuh...
masuk,bayar 2 hinggit je...pastu mandi lah sampai puas...






Besok nyer...pagi2..lepas sarapan..terus kita berangkat pulang ker uitm perak...
tp sebelom tuh kitaorg lawat2  lah opah2 kat kampung tuh...n peace yawww....(mengajak opah2 di kampung tangkap gambar sama2)...diorang pun suporting....pun bolehhhhh.....hehehehhe



  THE END.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan