song

22 Julai 2013

kompleks pasir salak.

 Ok, masih lagi berbloging ..walaupon keadaan assignment yg amat lah tersangat parah.
hehehehehe..
ok,kali nih sebenarnya, nak cerita pasal perjalanan yg tak  di rancang .
lepas je selesai exam MUET kami yg memang  tahap pecah kepala tuh... memang sekolah tuhdah terlampau dekat sangat dgn  tempat bersajarah perok ni.. jadi,dah alang2 dekat nih..apa salah nya meluangkan masa melawat tempat yg sedemikian kan?

so, ni lah tempat nya... ingat kan masuk free.. tapi kena lah keluar kan duit jugak sebanyak RM4.00 utk dptkan tiket tuh..tapi berbaloi lah jugak..sbb tempat dia besar .


 ni lah pertama kali pegi muzium yg tak dak sapa..melainkan kami dan 'pak gad'
sunyi habis lah tempat nih..senang cita,boleh lah kalau nak buat pengambaran cerita hantu..hehe


 
'
'
'
'


  pic nih paling menarik sekali ..sbb banyak karakter..diorang nih tengah buat perjanjian pangkor,mereka semua nih sangat lah serious.aahhh malas aku nak menaip memanjang dan tetiba je aku boleh ckp bahasa yg amat lah baku!  pejadah ann..so,layan jelah gambar yg aku tunjuk ni




 gambar diatas, antara yg di display oleh si muzium..refresh lah sikit tentang sejarah perak nih..

 bertiga nih , memang kaki berangan, terutama si belah kanan tuh..lagi lah kaki drama .


kat sini jugak ada contoh rumah perak, alkisah nya pulak,tema aku sem nih memang aku mengkaji rumah perak..so,senang bagi aku utk meneliti rumah nih..

 si wawa-  dia lah yg duk kejut orh pepagi suruh sahur..haha 
come je.kikikikiki

lepas sejam lah jugak berjalan, baru lah kami pulang bagi meneruskan pencarian bahulu mun..utk painting si dia.so nikmati gambar-gambar yang biase2 nih. hiks.